Make Dust Or Eat Dust
Samenvatting
van het boek ‘Make Dust Or Eat Dust’. Het boek is geschreven door Roland van
Kralingen & Marc Bourgery.
Roland is
een man uit Amsterdam en Marc uit Parijs. Ze kwamen erachter dat hun kijk op
innovatie en merk ontwikkelingen overeen kwamen.
De
samenleving wordt meer complexer en daarom onvoorspelbaar. Met als gevolg dat het
steeds moeilijker wordt om markten te managen. Daarom schrijven ze in dit boek
zoveel mogelijk tips en strategieën om succesvol te zijn.
Ze willen
voor de lezers een bron van inspiratie zijn. Inspiratie bij het ontwikkelen van
high value brands. Om een value brand te ontwikkelen en succesvol te zijn moet
je menselijke drijfveren begrijpen. En de belangrijkste is het verwerven van
sociaal aanzien. Het verwerven van sociaal aanzien lukt alleen als je een eigen
identiteit weet te ontwikkelen. Om dit te kunnen doen moet je inzicht hebben
achter succesvol ondernemerschap.
Succesvol
ondernemerschap hebben ze in het boek vertaald naar een ‘methodiek’.
1 Observeren
2
Inzicht verwerven
3
inspireren
4
creëren
5
Activeren
|
Het begint
met observeren, met verbondenheid met de samenleving, de markt, de technologie
en de doelgroep. Want zonder observaties ontstaan geen inzichten/visies. En
zonder inzichten geen inspiratie en zonder inspiratie geen ideeën, slimme
strategieën en concepten. En zonder dat geen activering. En zonder heel de
methodiek geen ‘High value brand’.
Verder in
het boek wordt uitgelegd hoe je dit allemaal het beste kan doen. En er worden
voorbeelden gegeven per punt.
1.Observeren
Je moet
connected zijn als je succesvol wilt zijn. Weten wat de nieuwe trends zijn en
behoeften. Kijk maar naar madonna zei is al jarenlang succesvol omdat zij
meegaat met de tijd. Ze heeft haar uitstraling/identiteit elke keer daarop
aangepast.
2.Inzicht
verwerven
Observeren
is zinloos als het geen inzicht of vooruitgang heeft. Het hebben van inzicht is
belangrijk omdat veranderingen kansen geven.
3.Inspireren
Diep
inzicht geeft je energie en ideeën ( inspiratie). En zonder inspiratie geen
boeiende nieuwe ideeën en slimme strategieën.
4.Creëren
Succesvolle
marktleiders zijn actueel bezig om hun producten relevant te houden. Dit kan
alleen door middel van het creëren van nieuwe ideeën. Kijk bijvoorbeeld maar
naar Apple zei presenteren bijna elk jaar een nieuw product of een verbetering.
Hierdoor blijven ze meedoen aan de top.
5.
Activeren
Uiteindelijk
bepaalt de uitvoering het succes. Bij activation kan je je bewijzen, en laten
zien dat je een high value brand hebt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten